Pro naše uživatele je na každém oddělení a na každém patře domova k dispozici schránka určená na podněty, návrhy, připomínky a stížnosti. U ní jsou volně dostupná pravidla pro její používání a také čisté papíry a tužka.
Pokud není některý z našich uživatelů spokojen s kvalitou námi poskytovaných služeb může - a jsme rádi pokud tak učiní - do schránky vhodit svoji připomínku, stížnost, pokud se nerozhodne ji předat osobně. Zde jsou zveřejněna pravidla podle kterých se stížnosti v našem domově podávají a následně řeší:
(informace pro uživatele služeb)
Vážená paní, vážený pane,
v rámci zvyšování kvality služeb v našem domově Vás chceme informovat o možnosti podat jakoukoliv připomínku, podnět či stížnost vztahující se ke kvalitě námi poskytované služby a o potupu, kterým se budou řešit.
Na podání podnětu, návrhu, připomínky, nebo stížnosti má právo každý uživatel našich služeb a nemusí mít obavy z jakýchkoliv nepříjemností. Stěžovatel může zůstat v anonymitě.
Podnět, návrh nebo připomínka, se týká věcí, které byste chtěli zlepšit, nebo se Vám nelíbí a nejsou příliš závažné.
Postup: můžete je sdělit kdykoliv kterémukoliv pracovníku našeho domova. Ten s Vámi Váš podnět, návrh či připomínku probere a na místě bude hledat řešení nebo je předá sociální pracovnici k projednání. Lhůta pro vyřízení připomínky je 30 dní.
Stížnost se týká věcí, které souvisí se službou, jsou závažné, staly se jednou nebo se opakují. Vás nebo jinou osobu nějakým způsobem poškozují, dotýkají se lidské důstojnosti, etiky a omezují lidská práva. Jedná se také o záležitosti, které se přes Vaše připomínky nesnaží nikdo řešit.
Postup: Sociální pracovnice, které vybírají schránku stížností, Vaši stížnost řádně zaevidují a předají ředitelce domova, která rozhodne o dalším postupu. Řešeny budou všechny stížnosti, i anonymní. Lhůta pro vyřízení stížnosti je 30 dní. Stěžovatel – pokud je znám – bude informován ředitelkou domova o výsledku řešení stížnosti. Pokud nebude stěžovatel s řešením spokojen, může se obrátit k jiným institucím.
Obecné anonymní stížnosti, které neobsahují konkrétní informace o pochybení nebo obsahují vulgarismy, budou odloženy.
Stížnost můžete vhodit do schránek k tomu určených (schránky jsou na všech patrech domova).
Pokud nebude stěžovatel s řešením jeho stížnosti spokojen, může se obrátit na další organizace či instituce.